Att straffa en olydig Mamma

När man är RIKTIGT arg på sin mamma för att hon har gjort något superdumt så måste hon få ett ordentligt straff. Säg till exempel att hon har varit på KappAhl och köpt tre par byxor och en skjorta UTAN Lillebror så han inte har kunnat välja själv. Sån´t världsviktigt kommer man inte undan med hur som helst. Näpp.

Så vad gör man då?
Jo, först skriker man lite åt henne och stampar ordentligt i golvet och säger att man ALDRIG kommer att ha på sig de superfula nya byxorna. När Mamman suckar och går ner i köket skrider man till verket. Man drar ner alla täcken från dubbelsängen på golvet, går ner till Mamman i köket och ser till att stampa ordentligt i trappan för att skrämma upp henne litegrann. Man spänner ögonen i henne, knölar i hop ögonbrynen och rynkar pannan så mycket det går och säger med sin argaste röst:
"Mamma, nu har jag stökat till i ert sovrum och om du inte lämnar tillbaka byxorna så jag får välja nya så kommer jag att stöka till i HELA huset!!!!"

Det KAN lyckas, om man har tur! Eller så kan man peta i sig lite mat, bli på bättre humör och komma på att det nog var ganska okej byxor ändå.

:-)

Kommentarer
Postat av: sara

naw! :D haha!



Svar>> Jodå, det finns nog en han för mig med :) Men ibland känns det allt lite hopplöst..

2009-02-17 @ 13:31:59
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: anne

Jösses! Vilket temperament!!!

2009-02-17 @ 19:33:11
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0