Storebror rules

Det är Bakugans som gäller nu.
Pokemons och Gormittisar kan slänga sig i väggen.
Bakugans ääääger!



Själv är jag ju bara en gammal mamma från stenåldern, så jag begriper mig inte riktigt på dessa plastgubbar. Men jag tror att man ska tävla med dem på något sätt. Man kunde i alla fall köpa en spelplan för flera hundra kronor till dem och vill man vara lite extra chick finns det även en liten pistolliknande grunka för typ en hundring som man kan använda för att liksom skjuta iväg gubbarna över spelplanen. Eller något sånt...typ

Hur som helst, så har de haft en strykande åtgång på den lokala leksaksaffären (vi snackar Söderhamn nu. Här finns bara en leksaksaffär!) men idag lyckades vi få tag i ett sexpack Bakugan-gubbar. Tre till Storebror och tre till Lillebror.

När gubbarna var uppackade och fördelade gjorde grabbarna en deal. Något säger mig att det var Storebror som kom med idéerna men Lillebror verkade trots allt mycket nöjd med upplägget som lyder som följer:

När båda grabbarna är hemma har de tre stycken var. När Storebror ska till skolan får han ta med sig ALLA gubbarna. Lillebror får inte ta med sig några gubbar alls till dagis eftersom man ändå inte får leka med medhavda grejjer utan bara ha dem i sin ryggsäck.
Låter väl rättvist, eller....?

:-)


Kommentarer
Postat av: sara

hahaha :D

2009-02-26 @ 22:29:21
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Tjena! Inte verkar du vara nån AMATÖRMAMMA inte!

Hi, hi! Vacker bild på vackert brudpar!

Kramen!

Ragnvi

2009-02-27 @ 17:18:24
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0