En sovplats för familjen

Det är... låt se, entvåtrefyra...trettonochetthalft år sedan vi köpte vår dubbelsäng. Och kanske tre månader sedan vi sålde den. Fast vi köpte en sänggavel, två resårbottnar (heter det väl...?) och två bäddmadrasser och sålde bara sänggaveln. Resten flyttade vi över till vår nya, fina MALM-säng från det stora möbelvaruhuset. Förra veckan hade vi magsjuka. Då slog det mig plötsligt att det nog är rätt så äckligt med trettonochetthalft år gamla bäddmadrasser. Man vill inte ens fundera bara pyttelite på vad som finns i tyget på de nu aningens solkiga dynorna. För de är ju alldeles för stora och otypliga för att få in i tvättmaskinen och att skrubba dem utomhus och låta dem torka i solen på sommaren har aldrig blivit mer än en tanke. Så igår fick det vara nog. Jag lusläste det rykande färska reklambladet från Jysk, valde ut ett passande objekt och skred till verket. 1749 kronor fattigare (jag impulsshoppade en tvättkorg också) kom jag hem med en stooooor bäddmadrass. Vi snackar en ny, fin, 5 cm tjock madrass som täcker BÅDA sänghalvorna! Det innebär med andra ord att jag aldrig mer behöver tillbringa en natt med halva kroppen fastkilad i skarven mellan sängarna! Hoho vilken grej!! Synd bara att jag inte kom på den geniala idén för några år sedan, men men... Jag uppskattar den ju å andra sidan lite extra mycket nu efter alla nätter sovandes i skarven. Värdeökning alltså!
Ja jisses vilket kap

:-)


Kommentarer
Postat av: Martina

hehe, vi har alltid haft en stor men vi böt ut den första vi hade efter det att Freja slutat bäbiskräkas. Den var heeelt fläckig, nu ligger den på vinden i väntan på nästa bäbis =) Jag skulle aldrig för mitt liv klara att sova i en skarv, bästa tipset är även att komplittera med IKEAS drapålakan, I LOVE IT!

2009-01-13 @ 22:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0