Ett evigt tjatande

Det finns vissa saker som stackars Mammor och Pappor ALLTID få tjata om. Jämt, jämt, jämt. Det tar liksom aldrig slut på:
"Slåss inte!"
"Använd dina glasögon!"
"Ta undan tallriken!"
"Du måste duscha!"
"Häng upp jackan!"
"Borsta tänderna!"
"Sänk volymen!"
"Sitt inte så nära TVn!"
"Svär inte hela tiden!"

Tjat, tjat, tjat, TJAAAAT!!! Jag blir galen!!!! 
Idag har vi (mest jag faktiskt. Gissar att det är för att jag känner mig mest desperat) gjort en poänglista för olika tjat-saker. Att ha glasögonen på hela dagen ger 10 poäng, ta undan tallriken 1 poäng, inte protestera så fort Mamman eller Pappan säger "duscha" ger 5 poäng, svordomar ger 5 minuspoäng, osv.
När man har fått i hop till 200 poäng så får man en belöning i form av pengar som man får köpa vad man vill för eller att vi gör någon aktivitet som 200-poängaren har valt.

Resultat efter 1/2 dag:
Storebror: -10 päng
Lillebror: 0 poäng eftersom vi inte är riktigt överens om vad det är han behöver ha på sin lista.

Ingen vidare start...
:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha! Va bra att du hittade bärselen. Glömde tala om det... Emil var så snabb iväg härifrån att jag inte ens hann morsa på dig eller Daniel (Vet inte vem som hämtade honom).



Ja, de fick lov att gå ner till Patriks jobb i fredags för att hämta nyckel. Alicia och Emilia var också på väg hem och dem hade nyckeln hem till oss. Vart en liten krock, jag var ute i Sandarne och hade planer på att åka hem tidigare men det blir aldrig som man tänkt sig när man har Mårtensson Junior med sig ;-)

2009-01-18 @ 23:20:28
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Heidi

Justdet, glömde skriva det som var viktigast: TACK för lånet av bräselen. De gånger den användes var den kanon! Synd att han blev så tung så snabbt bara :-)

2009-01-18 @ 23:21:26
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0