Familjenöjet

Familjen K har tillbringat ännu en kväll på badhuset. Idag med extra förstärkning i form av kompisLukas, kusinSigne, kusinOtto och mosterMia. De stora grabbarna lekte hoppa-från-kanten-och-försök-missa-en-madrass-leken så det plaskade ordentligt. Lillebror och kusinSigne använde mig som båt. Signe var ratten och Lillebror motorn. Själv var jag väl skrovet då gissar jag. Himla jobbigt att glida fram med två fyraochetthalft-åringar hängandes runt halsen, så jag räknar det hela som ett litet träningspass. KusinOtto som är en cool kille nöjde sig med att glida runt med Pappan och bli killad på magen lite då och då.

Eftersom MosterMia och kusinOtto klev upp lite tidigare än oss andra fick kusinSigne och jag lite extra moster-systerdotter-kvalitetstid i duschen. Grabbarna vägrar att gå på damernas nu för tiden, så det var trevligt med lite sällskap som omväxling. Vi avhandlade diverse olika viktiga ämnen, som t ex hur man ser skillnad på shampoo och balsamflaskorna när bägge är gröna, varför man inte kan tvätta sig med badkläderna på och lite annat smått och gott. Så passade vi på att prova bastun en stund också. Det finns två stycken. En till höger och en till vänster. Det skapade genast lite problem, men efter en stunds velande valde vi den högra. Väl där inne tittade vi på hur bastuaggregatet fungerade, provade att sitta på bänken längst upp, i mitten och längst ner, provade att kliva upp och ner från en liten pall samt tittade lite extra på en naken tant som låg på rygg med benen mot väggen. Jag vill förtydliga att det mest var Signe som tittade på tanten. Dessutom tittade hon väldigt ingående och var noga med att högt och tydligt säga "Titta tanten!!!" och peka så att ingen skulle missa henne :-)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Dom är för härliga ungar!

2009-01-15 @ 06:38:45
URL: http://jonnaindira-indira.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0