Storebror leker

Storebror hängde med en kompis hem efter skolan idag. När jag hämtade honom sade han:

"Nu måste jag faktiskt erkänna en sak, Mamma. Egentligen tycker jag inte det är så himla roligt att leka med E."
"Gör du inte?" säger jag förvånat och tänker på att han ringde och ville stanna en stund längre än bestämt, plus att jag fick stå i hallen i 20 minuter och vänta innan han kunde slita sig från det han och E höll på med. På något vis gjorde det att jag fick intrycket av att det var riktigt, riktigt roligt att leka med E. Men jag är ju bara en gammal mamma, så jag fattar väl förmodligen inte. Jag menar, sånt där funkar ju säkert HELT annorlunda nu mot för på 70-talet när jag växte upp.
Storebror fortsätter:
"Nä. Det är inte så kul för han vill bara spela tv-spel hela tiden. Och så är han alltid så trött. Men MATEN man får hos honom. DEN du!"

Jahaja... E´s mamma berättade att Storebror hade ätit ett helt lass med kalvfärsbiffar och kantarellsås. Så det var alltså av ren tacksamhet för den goda maten som han ville stanna längre. Eller så hoppades han att han skulle få stanna till kvällsfikat också :-) Hmm.... fast i vanliga fall brukar det faktiskt vara kul att leka också.

:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha ja Emil verkar dessutom äta det mesta! Och bara senap på hamburgaren, jag höll på att tappa hakan, första barnet jag har träffat som ens tycker om senap! :-)

2009-01-28 @ 11:19:35
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0