God fortsättning!

Jahaja... nytt år, nya utmaningar!
Med en himla massa bubbel och god mat firades nyårsafton 2008. Typiskt nyårsfester att inte komma igång på riktigt förrän efter 12-slaget. Det är något med klockan-12-skumpan tror jag. Man blir så bubblig av den. Och babblig. Och lite vinglig också. Men det är smällar man får ta. Bubbel och hamburgare är för övrigt en underskattad kombination. Smakar dock förmodligen bäst som vickning vid 3-snåret på morgonen, men är man inte så noga funkar det troligtvis även som huvudrätt.

Om jag ska summera jul- och nyårshelgerna så blir det ungefär så här:
Massor av folk, krassliga barn, god mat, lagom mycket paket, fint väder, besök på badhuset, legobyggen, pulka och skridskoåkning, billig dyr champagne, fin gran.

Och en liten förklaring:
  • Massor av folk: tjocka släkten samt några grannar som ramlade in på julaftonsnatten
  • Krassliga barn: lite av en tradition i det här huset just kring jul. Lillebror fick feber dagen innan julafton och käkade alvedon hela julafton för att orka vara med.
  • God mat: som alltid
  • Lagom mycket paket: bara till barnen, med ett par små undantag. Jag fick t ex en jättefin duk som Storebror hade gjort i skolan. Låg i min strumpa på julaftonsmorgonen.
  • Fint väder: Snö, minusgrader och sol flera dagar! Riktigt härligt vinterväder
  • Badhuset: Ett julbad i mellandagarna är aldrig fel
  • Legobyggen: Lillebror inkasserade ett par rejäla lego-kartonger som hans stackars föräldrar fick bygga ihop. Fast det är ok. Lego är kul!
  • Pulka och skridskor: Bra glid i vår pulkabacke och äntligen har vi fått tillbaka vår skridskoplan! Premiäråkning på nyårsafton
  • Billig dyr champagne: Köpte två flaskor för 269 kronor styck och upptäckte när jag kom hem från Systembolaget att kassörskan bara slagit in 56 kronor styck för dem! Ett riktigt kap från min sida :-)
  • Fin gran: Tro det eller ej, men gurkan visade sig vara en riktigt stilig gran. Klart den finaste hittills!

Gott Nytt År!


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

God fortsättning o tack för grattiset!

Kramen!

2009-01-02 @ 10:58:00
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0