På jakt efter ökengamar

Familjen K har varit på båtutflykt. Natten tillbringades på ön Branthäll och i morse drog grabbarna ut på björnjakt. Själv tog jag på mig kökstjänstuppdraget och fixade frukosten istället. Kändes lite säkrare. När björnarna var besegrade och frukosten uppäten var det dags för nästa uppdrag. Storebror hade sett några ökengamar häcka på ön, så de drog dit med sten-atombomber och kott-granater. Mitt i jakten fick Pappan ett akut jobbuppdrag som han var tvungen att klara av (tack och lov för trådlöst internet!) så han fixade ett tillfälligt kontor längst ut på bryggan:

...och jag fick ta över befälet över jägartrupperna. Lillebror skötte kott-granaterna och Storebror antecknade i sitt block hur många ökengamar vi hade lyckats fälla.

Det var mycket spännande. Fast i ärlighetens namn känner jag mig fortfarande lite osäker på hur en ökengam verkligen såg ut. Jag trodde det var en sån här:

...men det var tydligen fel...
Enligt Lillebror är en ökengam MYCKET läskigare så jag blev för säkerhetsskull beordrad att blunda varje gång det var dags att kasta kott-granaterna. Mammor är nämligen mycket lättskrämda så det är lugnast om grabbarna får sköta jakten.

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0