Att åka Ålandsbåt.

På Ålandsbåten gör man som man vill. Precis som man vill! Jag hade såklart lite dålig koll och försökte bete mig ungefär som vanligt, men nu har jag ju lärt mig ett och annat:

- Man ska dricka så mycket alkohol att man inte orkar hålla upp huvdet, inte kan gå rakt och sluddrar riktigt ordentligt när man pratar.
- Man får prata med vem som helst, när som helst. Spelar ingen roll om personen man vill konversera med redan är inne i ett samtal med någon annan. Det är bara att gå emellan och sätta igång. Och man ska gärna berätta om någon gammal flickvän från Småland eller så.
- Ljudnivån är viktig. Man så låta MYCKET och OAVBRUTET från det att man kliver på bussen tills man kliver av igen ett och ett halvt dygn senare.
- För att få ut maximalt av resan gäller det att hålla alkoholnivån i en lagom nivå hela tiden. Lyckas man komma till både frukostbuffén och lunchbuffén riktigt berusad så har man lyckats.
- När det gäller klädvalet är det så extremt som möjligt som gäller. Gärna leopardmönstrat eller helt enkelt så lite kläder som möjligt.
- TIllhör man det manliga könet så är det inte så himla noga med klädvalet. Kostym eller skitiga jeans och en trasig t-shirt spelar ingen roll. Allt funkar.

Ja, som sagt, så hade jag och mina arbetskamrater lite dålig koll på de här grejjerna, så vi gjorde ju bort oss totalt med vårat städade uppförande. Vi satt inte ens och skrålade på bussen hem... Men vi missade 6 timmar av vår konferens i alla fall, det gjorde vi... Och vi drack både öl, vin, champagne och drinkar till mitt i natten. Fast resten... ja.. vad ska man säga. Vi får bättra oss till nästa gång

:-)


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, det där med att åka båt är roligt! Glöm inte att man gärna ska skämma ut sig inför svenska folket också, om det finns en kamera från Kanal 5 i närheten. =)

2009-06-02 @ 16:49:30
URL: http://missvonknorring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0