Mammor och mopeder

Storebror har blivit väldigt intresserad av motorfordon på sistone. De senaste veckorna har han tjatat om BMX-cyklar, fyrhjulingar, motocrosscyklar, minimotorcyklar samt vespor. Idag tjatar han om eu-moppar. Han har visat mig säkert femton intressanta objekt på Blocket och är verkligen ingående i sina övertalningsförsök. Just nu är han inne på hur praktiskt det skulle kunna vara när jag t ex ska skjutsa honom till någon kompis och det är så här varmt ute. "Då vill ju inga vuxna sitta i bilen så då är det ju perfekt med en eu-moppe. Och du som är vuxen kan ju bara liksom tänka att det vore trevligt med en moppe och så bara beställa en direkt. Du behöver ju inte fråga någon om lov eller så."
Själv tycker jag nog att det krävs aningens mer tid för eftertanke innan jag slår till på en moped för flera tusen kronor. Och dessutom behöver det nog motiveras lite bättre än att det är skönare att åka moppe än bil när det är sommar. Men så är ju jag bara en gammal tråkig mamma också :-)

Nyss kom han smygandes och provade en ny taktik:
"Förresten...Det är kanske inte så bra att mammor köper en moped som de skjutsar sina barn på när de inte har kört moppe på tjugo år. Det låter farligt"

Så nu vet jag inte... man kanske skulle ta och visa honom att man är en hejjare på att köra moppe ändå. Hehe. Men i så fall vill jag ha den här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0