Om vi har åkt något med båten?

Jag vill bara meddela, för jag förstår ju att ni undrar, att vi INTE har åkt något med båten ännu.
Men däremot är vi riktigt bra på bryggsegling faktiskt. Vi har käkat både frukost och lunch i båten ett par gånger nu. Men åker gör vi inte. Det är något med styrningen och olja och luft. Eller hur det nu var.
Fast Pappan säger att det är fixat nu. Men det sade han i och för sig i lördags också, när vi hade packat in oss för en tur. Då gick det plötsligt inte att röra på ratten. Sedan rörde sig ratten i princip av sig själv samtidigt som det kom mystiska ljud från motorrummet. Då bestämde jag mig för att jag nog hellre ville bryggsegla. Konstiga ljud tror jag bestämt att man ska vara en aning skeptisk mot. Särskilt om de kommer från motorn. Och ratten den ska man kunna ratta med. Punkt. Annars får det vara.
Men för övrigt så är det en mycket trevlig båt vi har köpt. Faktiskt!

:-)


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Tålamod Heson...tålamod!

Kramen!

Ragnvi

2009-06-02 @ 07:12:07
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0