Ska bara...

På grund av datorkrånglet jag beskrev nedan, så borde jag inte alls sitta här och blogga utan arbeta istället.
Och det går ju bra... eller hur?!?
Jag ska bara...
...berätta om att det är tur att jag har så många gulliga barn att tillgå som gör tillvaron lite roligare när man tjurar över datorkrångel och annat. Jag tog med mig 3 stycken av dessa gulliga barn till badhuset efter jobbet/dagis/skolan. Storebror, Lillebror och KusinSigne.

Vi började med att införskaffa simglasögon. Det var mycket uppskattat och vi hittade genast några bra användningsområden för dem. Lillebror använde sina som halsband, KusinSigne växlade mellan att använda dem till att hålla fast håret MOT ögonen och att hålla håret FRÅN ögonen. Storebror körde det mer traditionella sättet.
Sedan fikade vi lite. Då måste man ta av sig armpuffar och simglasögon för att kunna hålla i handduken på ett bra sätt när man går till kiosken. Jag fick bära. Efter en stund fick jag även bära handdukarna, samt en bricka med två pizzaslicear, tre varmkorvar, en skinkmacka, tre festisar och en kopp kaffe. De varma chipsen som jag hade utlovat glömde jag, så jag fick ta en vända till.
Efter badet och duschen provade vi att sitta på alla olika nivåer i den ena bastun. Sedan provade vi den andra också. För säkerhetsskull.
Mycket trevligt hade vi!

KusinOtto fick inte hänga med till badhuset idag, men när jag återlämnade hans storasyster passade vi på att leka en liten stund. Han målade mig i ansiktet, håret och inuti näsan med en brödpensel, samt såg till att jag fick några rejäla kramar innan jag åkte hem! Trevlig kille, KusinOtto :-)

Sådärja... nu kommer jag nog inte undan längre.
Arbeta, människa!!!

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0