Lillebror och tjejerna

Lillebror är en riktig tjejtjusare. Själv säger han att det beror på att han gör sig så fin i håret varje morgon och...tja... det kan nog ligga något i det. Idag gjorde han sig extra fin med skjorta, slips, väst och keps. När vi skulle gå hem blev det som vanligt stort kramkalas eftersom alla tjejer måste få varsin hejdå-kram. Lillebror suckar och kramas, suckar och kramas. Sist i kön är BästisElla, men då har Lillebror plötsligt inga kramar kvar.

"Men Kalle, jag MÅSTE ju få en kraam!"
"Det GÅR INTE!! De har tagit slut" säger Lillebror ilsket och stolpar iväg mot grinden.
Ella ser lite besviken ut, men frågar istället Mamman:
"Kan jag få komma hem till er och leka någon gång igen snart? Kanske när det blir sommar?"
Efter som det just i dag råkar vara värsta snöstormen känns det som om sommaren är väldigt långt borta, så Mamman svarar att det nog säkert går att ordna innan dess.
"Näe, jag vill komma på sommaren för då är det varmt så Kalle och jag kan vara naken tillsammans!"
När Lillebror hör det ändrar han sig plötsligt, kommer tillbaka till Ella och säger:
"Nu har jag laddat om, så nu kan du få en kram!"

Redan vid 5-årsåldern kan man alltså locka med nakna tjejer...hmm...

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0