Telefon i snöre

Häromdagen träffade jag på en farbror som hade sin mobil fastsatt i byxorna med ett snöre.
Vi snackar ett kort snöre, så när det ringde fick han liksom vika sig dubbel för att kunna svara. Det gick ju hyfsat bra när han satt ner, men när han var tvungen att röra sig framåt i rask takt samtidigt som han pratade i telefonen såg det ganska roligt ut :-)
(Tyvärr var det inte riktigt läge för ett gapskratt från min sida eftersom jag hade rollen som viktig inhyrd konsult, så jag fick bita mig i kinden och titta ut genom fönstret tills han hade försvunnit utom synhåll.)

Jag undrar hur han tänkte när han tog beslutet att använda just det där korta snöret? Har funderat ett tag, men jag kan inte komma på en enda bra anledning. Inte ens en halvbra. Det enda som poppar upp i skallen är nackspärr, sned rygg och dålig sikt (han såg ju mest ner i golvet) 

Förresten, när vi nu är inne på mobiler, ser det inte lite larvigt ut med en sån där bluetooth-grejj som man hänger i örat? Ja, alltså om det ringer stup i sju, så kan jag ju förstå att man inte bryr sig om att ta av sig den mellan samtalen och då kan jag till och med se en hel del fördelar med en sån grej. Men gränsen borde väl gå vid typ ett samtal i kvarten eller något va?

Ja, det är sån´a här viktiga saker jag funderar på medan jag väntar på att eftersvettningarna från kvällens träningspass ska gå över.

Vad pysslar ni med då, så här en måndagkväll i mars?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sysslar med? Ja, sitter vid datorn och betalar räkningar, funderar på en sen kvällsfika och sen en stund med deckarboken förstås, gonatt

2009-03-23 @ 21:26:36
Postat av: Lillemor

Pysslar med att betala räkningar via datorn, fundera på en mycket sen kvällsfika och sen blir det väl lite mord förstås.

Gonatt

2009-03-23 @ 21:29:43
Postat av: Heidi

Haha va bra att du lämnade strumpan hemma! ;-)



Ja det är Antons tröja :-)

Haha jasså, har de samma attityd de två, det har jag inte märkt ;-)



Japp, Klossdammen har vi fått plats, om jag inte minns helt galet så skall han gå på Björnbäret. I början på maj skall han börja.

2009-03-23 @ 22:36:00
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: sara

hahaha men gud :D Hur kom man på den iden lixom? :P

2009-03-24 @ 20:33:15
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: Thyrsson

Jag tycker han förtjänar ett gapskratt så han inser hur galet det är!

2009-03-24 @ 21:49:11
Postat av: Anonym

Ha ha vilken syn!! Tack för hälsningarna i bloggen!!

2009-03-25 @ 09:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0