Kan man hyra sig en dagisfröken?

Lillebror hade bjudit hem alla storbarnen samt två fröknar från dagis på femårskalas idag. Jag erkänner att jag var aningens aningens orolig för hur det skulle gå med 8 stycken 3, 4 och 5åringar i huset. (Fortfarande får jag rysningar när jag tänker på Storebrors 7årskalas). 

Men jag har lärt mig något idag: På dagis råder dagisregler. När dagiset går utanför dagiset så gäller fortfarande dessa regler. Man sitter stilla vid matbordet tills alla har ätit färdigt. Man skriker inte. Man samsas om grejjerna och man städar efter sig.

8 barn, bullfaten rensade, saften slut, alla nöjda och glada och vore det inte för pärlsockret under fikabordet så kan man inte ens ana att de har varit här. Dessutom var de väldigt underhållande. Jag fick till exempel veta att E´s pappa är 36 år. Och att bästisElla kan räkna till trettielva...(eller hur det nu var). Och att L inte alls bor här i Söderhamn för han bor i Stockholm (hmmm...). Ja och lite annat smått och gott. Ett mycket trevligt kalas utan några som helst krav på att jag skulle ordna något annat än fika och visa vägen till toaletten. Perfekt :-)

Något säger mig att det här huset skulle må bra av lite mer dagisfasoner. Kan man hyra sig en egen dagisfröken tro?

Jag gjorde förresten en annan upptäckt också: vi har ruskigt många leksakspistoler. Det var nästan så det räckte till två var. Varifrån kommer de?!? Jag har på sin höjd köpt ett par cowboy-pickor, men idag dök det upp både kpistar och värstings-pangare ur gömmorna. Mäh!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0