Finn två fel



Det finns två fel i den här bilden. Och nu skulle jag ju kunna anordna en tävling här och be er komma med förslag på vilka två saker det kan tänkas vara. Men jag hoppar över det. Har lite mycket nu och det skulle förmodligen ta alldeles för lång tid att gå igenom alla svar, min mailbox skulle bli överfull och tänk sedan innan jag har lyckats sortera ut alla rätta svar, kora en vinnare, skicka ut priser osv. Näe, det blir bara en massa trassel, så vi struntar i det.

Här kommer det rätta svaret:
Det första är: ett glas whiskey
Det andra är: en askkopp

Och varför är det så fel då? Whiskey och askkopp på balkong är väl ingen särdeles otänkbar kombination, kan man tycka? Men alltså, bilden föreställer Storebror på vår balkong på Gran Canaria. Han sitter där i skuggan och gör sin matteläxa. Jag tog bilden med mobilen och så skickade vi den till Storebrors fröken (som den moderna och miljömedvetna familj vi är så skickar vi mms istället för vanliga vykort. Mycket bättre). Jag hoppas att fröken har en riktigt dålig mobil, alternativt att hon inte tittade så noga på detaljerna. Det gjorde inte jag. I så fall hade jag åtminstone tagit bort whiskeyglaset och kanske kompletterat meddelandet vi skickade med en förklaring till varför askkoppen stod just där. Den täcker nämligen över parasollhålet i bordet så att det inte ska ramla ner smågrejjer där. Faktiskt! För vi är inte bara moderna och värnar om miljön, vi röker inte heller. Och absolut inte Storebror!

:-)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hahaha vad roligt Helena!! Suck har suttit i telefonen i säkert 20 min, ja jag ljuger inte. Till slut så kom jag fram till våran doktor!

Hoppas storebror är pigg idag!! Hihi

2009-12-01 @ 10:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0