Heson på nya äventyr

En trött Heson på gav sig idag ut på kombinerad mathandling och bikini-jakt. Rullade in kundvagnen på Lindex och strosade runt lite. Parkerade kundvagnen. Rotade runt bland kläderna en stund och gick sedan tillbaka till kundvagnen. Till saken hör att när Heson är trött är hon inte vidare smart. Så det är nu hon kommer på den briljanta idén att ta med sig kundvagnen in bland trosorna och bh-arna på underklädsavdelningen. Jättesmart. Verkligen. Den som har handlat på E-center vet att det är inte vilka kundvagnar som helst vi snackar om här. Nope. Vi snackar modell XXL. De är rätt svåra att köra även bland mathyllorna på ICA där det är relativt gott om plats. Så ni kan ju tänka er själv hur det här blev. Wohahahah :-) Och i detta tillstånd av total hjärntilt så hinner Heson en bra bit in bland galgarna innan hon inser att det här nog inte skulle gå vägen. Men då var det för sent. Det var lite Moment 22-varning. Lika illa hur hon än gjorde. Fortsätta framåt, eller backa tillbaka. Heson valde framåt och plöjde vidare så galgarna flög. När situationen var löst tittade Heson ner i kundvagnen och hehe.... upptäckte att det inte var hennes kundvagn. Hehe... Bara att diskret strosa tillbaka till sin egen kundvagn, göra ett snabbt och diskret byte och strosa vidare!

Reslutat av Lindexbesöket: 0 bikinisar

Heson drar vidare in på ICA för att handla lite mat och annat nödvändigt. Där passar hon på att jonglera med plåster och glödlampor, rulla ner äpplen från fruktdisken och glömma att köpa både smörgåsrån och nya tandborstar.

End of story.

P.S Jag valde att skriva "Heson" istället för "jag". Det blir liksom lite lättare att hantera en sån här pinsamhet i tredjeperson :-) Och nu har jag nog slagit rekord i tävlingen "hur-många-gånger-man-kan-använda-ordet-kundvagn-i-ett-och-samma-blogginlägg". 8 gånger! D.S

Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha jadu Heson, du slutar då aldrig förvåna en :-)

Skulle vilja filma dig en hel dag, eller kanske rentav göra en dokumentär om dig, haha.



Nej, jag har inget med antispam-orden att göra :-) visste knappt att jag hade såna.. Patrik fixar och donar så jag hänger inte med så ofta. På sin höjd att jag fixar en header :-D

2009-11-04 @ 22:03:09
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Sofia

HAHAHAHA. Tangenten för ett och utropstecken funkar inte på min dator, annars hade du fått ett par sådana oxå. Jag gör samma sak som du varje dag. Jag kan visst aldrig komma ihåg att jag numer drar omkring på en skitbred tvillingvagn. Som bara går ut igenom en kassa på lokala matvaruaffären. Så då får man glatt plocka ihop de redan inslagna varorna, försöka backa vagnen igenom den bakomvarande lååååånga kön, bebis skriker, mamman svettas, och ställa sig i rätt kö. Som vid denna tidpunkt är en mil lång eftersom jag alltid lyckas med detta i rusningstrafik. Bebis skriker ännu högre. Mamman svettas.



Liten kommentar från mig bara....

Postat av: Ragnvi

Morning o tack för dina rara ord hos mig!

Min mage har inte riktigt återhämtat sig från träffen med Ulrik än...träningsvärk...och inte blev det bättre av att läsa det här! Jag tror jag döööör...

Ni åker snart till sydligare breddgrader va´?

Kramen!

Ragnvi

2009-11-05 @ 06:02:34
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ha ha ha. Roligt. Påminner mig om en gång när jag var inne på Lindex. Sen gick jag för att ta en kaffe på ett fik i samma köpcenter. När jag beställde upptäckte jag till min fasa att det hängde en laxrosa bh i storlek gigant (jag har rätt blygsamma behag) på min jacka. Oj vad pinsamt! Den hade fastnat där och jag hade gått från butiken utan att starta larmet. Killen bredvid mig på fiket hade mycket roligt åt mig. Expediterna på Lindex också, när jag kom tillbaka med behån och förklarade vad som hänt...



Det kanske är något med Lindex?

2009-11-15 @ 16:34:38
URL: http://radhustankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0