Jul, jul...

Julen har pågått länge på Thelbacken. Det har övats julsånger i flera, flera veckor vid det här laget. Hur kul som helst faktiskt, men nu får det snart vara nog! På lördag är det dags för den årliga "Inför advent"-konserten i Trönö Nya Kyrka för min del (kl 18 - kom och kom och kom!!!!) och nästa vecka drar Pappan igång sin Julkonsert-turné runt Hälsingland tillsammans med Hanna Hedlund, Collinis och Bollnäskören (som vann Körslaget förra säsongen, ni vet). Sedan får det jädrar i mig vara nog med julsånger, med ett litet undantag för självaste julafton. Kanske.

Fast när jag för ett par dagar sedan skrev i statusen på Facebook att jag var trött på julsånger så gjorde min vän Lillemor mig uppmärksam på att det KAN bero på att jag inte har fått någon glögg under tiden jag har övat. Och det kan hon mycket väl ha rätt i. Så, för att se om det stämmer, hade jag tänkt mig ett litet test ikväll. Fast jag hade ingen vidare planering: Handlade glögg, men glömde dessvärre både russin och mandel. Och dessutom är inte Pappan hemma (han är i Bollnäs och repar jullåtar - hehe!) heller och det känns faktiskt aningens trist att dricka glögg ensam. Jag får leva i ovisshet tills i morgon. Då ska det BÅDE repas och drickas glögg!

:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Tjenis!

Det går sådär med ryggen. Ibland känns det inte alls och ibland ilar och strålar det ner i benen. Inte speciellt bekvämt - men jag är för envis för att göra något åt det. "Det kunde ju ha varit värre!" är väl ungefär vad jag tänker, tills den dagen det brakar helt och jag istället tänker "Varför tog jag inte tag i det tidigare!" :-D



Fick du länken jag skickade via msn? hohoho

2009-11-25 @ 23:08:28
URL: http://www.heidihoo.se
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för dina goa rader hos mig! Jag tar en timme i sänder just nu...glad för varje jag överlever.

Men jisses...tänk att det är ett helt år sedan vi var o lyssnade på dig i Trönö! I år får du sjunga högt om jag ska höra...

Läser att ni hade en härlig semestervecka....ljuvliga foton!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-26 @ 05:18:59
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!

Jag läste på ketchupmammans sida att du ger bort invites till spotify. Jag undrar om jag kan få en. Jag har hört så mycket om spotify, men aldrig testat.

Tack!

2009-11-26 @ 08:21:25
Postat av: Heson

Marie: Jamen självklart! Inviten är skickad, så varsågod :-)

2009-11-26 @ 15:31:31
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0