Arbetsamt

Vi cyklade till dagis i morse Lillebror och jag. Storebror tog skateboarden till skolan och åkte en minut före oss - allt för att undvika att någon skulle se oss tillsammans. Han går i trean nu, ni vet. Det är viktigt med imagen då och att visa sig ute tillsammans med sin Mamma och Lillebror är inget vidare för just den. Imagen alltså. Förresten.... är det inte lite väl tidigt att bry sig om sån´t, eller? Han är ju för bövelen knappt nio år! Jag hade för mig att det var typ i 12-13 års åldern man började tycka att mammor och pappor var töntiga... Fast det kanske var annat på -80 talet, förstås... Eller så är det jag som är ovanligt töntig...och trög...hmmm...får fundera lite på det

Nåväl...
Det är många och långa uppförsbackar till dagis. Lillebror kämpar på med cyklandet men tillslut är han helt utmattad så vi måste stanna och vila en stund.
"Phu! Det var himla jobbigt det här Mamma! Jag blir alldeles svettig på armbågarna!"

:-)
Och nu ska jag också ut och svettas lite. Dags för en joggingtur.
Adjöken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0