Att vakta sin tunga eller Heson tipsar del 32...eller nå´t

Om ni befinner er på en restaurang, eller för all del på något annat ställe där det är mycket folk, och kommer på att ni ska berätta för ert sällskap om en gång i somras när ni var på semester och råkade träffa på en massa kommungubbar på representation, kom då ihåg:

1. prata helst inte med er högsta röst
2. se er omkring innan ni börjar berätta om de mängder mat och alkohol som dessa kommungubbar langade upp och dessutom försökte bjuda dig och ditt sällskap på eftersom "det är skattebetalarna som betalar". Ta gärna en extra koll innan ni fortsätter berätta om att de inte alls verkade ha någon koll på det ställe som de tydligen skulle visa upp för sina gäster.

Alltså: prata tyst och titta noga.

Det kan, jag säger KAN hända att ni när ni har berättat färdigt upptäcker att en av dessa kommungubbar sitter precis bakom er. Alltså rygg mot rygg och förmodligen har hört hela berättelsen. Att denna lilla kommungubbe inte skulle fatta vilken representationsmiddag ni har pratat om finns säkerligen inte på kartan och därmed kan det tänkas att situationen blir aningens pinsam. Aningens.

Dessvärre har jag inga riktigt bra tips på hur ni ska ta er ur denna prekära situation. Men det skulle kanske kunna vara en bra idé att dra jackan över huvudet, lägga er på golvet och åla så obemärkt som möjligt ut ur lokalen. Eller kanske klämma i med "Ja, det var alltså min kompis som berättade det här. Tänka sig va!?", eller någon liknande kommentar för att liksom förvilla litegrann. Eller så tar ni med er tallriken och låtsas som att ni ska gå och hämta lite påfyllning men passar istället på att smita ut bakvägen. Eller något sånt...

Ni har antecknat noga nu va?
Och tro nu inte att det här har hänt mig. Nej, nej! Jag är alltid noga med allt ovanstående. Jooråsåatte...he..

:-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0