Det dåliga humöret

Det går inget vidare med humöret.
Verkligen inte...
Fast idag är jag inte så arg. Idag är jag mest sådär så att jag skulle kunna börja storböla för att någon annan tog sista skvätten ur mjölkpaketet, eller för att det ligger stora dammråttor och gottar sig bland brödsmulorna under köksbordet. Världsliga fjantsaker.
Och för att Storebror är så himla gullig när han helt själv och på eget bevåg traskar iväg för att fråga badvakterna hur djupt det är i bassängen och jag plötsligt inser att han är på god väg att bli en stor liten människa som klarar sig själv.
Och för att jag läser sorgliga saker på Facebook.
För att jag ägnade en halvtimme åt att skriva en mycket pedagogisk förklaring till en kund som ändå inte fattade någonting.
För att det inte fanns Pro Viva Mango-juice på Ica.
Just nu vill jag böla lite för att det är så kallt och för att det är så långt till semestern.
Ynkliga människa.
Blä!

Men i morgon....i morgon blir det nog bättre.
Jag ÄR egentligen en rätt så glad människa.
Och jag har INGET att vara på dåligt humör för.
Faktiskt!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0