Usel start på dagen

Började dagen med att tappa ett ägg i städskåpet. Det var dumt. Och kladdigt. Och nu undrar ni säkert varför jag hade ett ägg i städskåpet?! Det är faktiskt mycket enkelt. Jag skulle nämligen göra en omelett till Storebror och i samma ögonblick som jag tog ut ägget ur kylskåpet, fick jag syn på en flaska rengöringsmedel som stod på köksbänken. Där skulle den ju självklart inte stå. Så jag tänkte att "nämen-om-man-skulle-ta-och-ställa-in-rengöringsmedlet-i-städskåpet-för-där-ska-det-ju-inte-stå" och hade fortfarande ägget i handen. Jag öppnade dörren till städskåpet. Det gick bra. Jag ställde in flaskan. Det gick också bra. Men sedan skulle jag bara peta in ett par skurhandskar som hängde ut från en låda. Ja och det gick alltså inte så bra. Nej.

När väl den röran var upptorkad så tänkte jag att "nämen-om-man-skulle-ta-och-lägga-alla-aluminiumburkar-och-tomflaskor-som-ska-till-återvinningen-i-en-påse". Så då gjorde jag det och passade samtidigt på att skära upp ett djupt jack i högra pekfingret. *suck*

I det läget fanns det två vägar att välja.
1. Gå och lägga mig igen
2. Tänka positivt "Det kan i alla fall bara bli bättre"

Jag övervägde starkt det första alternativet, men Storebror ville ju fortfarande ha sin omelett och själv var jag också rätt hungrig. Efter en stadig frukost, samt två koppar espresso utan vidare missöden så tog jag beslutet att kämpa vidare. Och så här tio timmar senare så kan jag konstatera att det gick bra. Trots den usla starten.


:-)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Puh. Den där från-en-sak-till-en-annan-till-den-tredje-tendensen är bra för det mesta.



Men inte alltid...

2009-09-29 @ 20:17:39
URL: http://radhustankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0