Heson tränar igen

Förkylningen är besegrad! Heson har varit på gymmet igen. Träningskortet är förnyat och nu ska här tränas i minst ett halvår till.

Idag gled jag in lite snyggt och satte igång att springa på löpbandet. Fasligt jobbigt var det, men jag kämpade på. Efter en kvart blev jag törstig. Drack en slurk och ställde ner vattenflaskan på nödstoppsknappen! Tvärnit :-)
(Note: Ställ vattenflaskan på vänster sida av kontrollpanelen, så långt bort från nödstoppen som möjligt i fortsättningen)

Jag försökte se ut som om nödstoppsmanövern var helt enligt planen, snubblade av löpbandet, torkade av det litegranna och gled sedan vidare till träningscykeln. Trampade på en stund och skulle sedan försöka ställa om höjden på sadeln. Jag sjönk snabbt ner till lägsta läget och hade sedan grava problem med att ta mig upp igen utan att sluta cykla och samtidigt behålla en cool look (Note: Kliv av cykeln innan du ställer om sadeln, alternativt kolla sadelhöjden innan du börjar cykla)

När konditionspasset var avklarat körde jag armstyrka jätteduktigt och tills jag kände mig riktigt trött. Sedan stretchade jag benen. (Note: För att undvika träningsvärk är det bättre att stretcha de kroppsdelar du har tränat.)

Duschad och nästan påklädd ställer jag in vattenflaskan i klädskåpet utan att se mig för. Det klirrar till och mina glasögon ligger på golvet och det ena glaset har ramlat ur. (Note: Håll för bövelen bättre reda på den där vattenflaskan!!)

Men annars så tycker jag att det gick ganska bra
:-)


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning o sorry! Jag har fnissat mig igenom många inlägg nu...har glömt vad jag skulle skriva!

Kramen!

Ragnvi



PS. Äntligen fick jag ett positivt besked igår!

2010-04-29 @ 07:39:13
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0