Kaffetrubbel

Vi har en kaffemaskin på jobbet som jag råkar vara lite ansvarig för. Den senaste tiden har det gruffats en del från ekonomiansvariges håll om att det ramlar in alldeles för många fakturor från kaffemaskinsföretaget.
Vi har bytt lokal = faktura för flytt av maskin.
Vi fick hela bönor istället för malt kaffe = faktura, kreditfaktura, ny faktura
Vi bytte till en större kaffemaskin = faktura för installation
Vi gjorde en extrabeställning på mjölkpluver = faktura
Vi fick grejjer som vi inte beställt. Skickade tillbaka = faktura och kreditfaktura

... MÅNGA fakturor blir det!

Häromsistens när den trevliga damen från kaffemaskinsföretaget ringde upp för att höra om vi behövde beställa mer kaffe så räknade jag snabbt ut att vi nog skulle klara oss på de kartonger vi hade kvar tills nästa gång hon ringde. Ingen beställning = ingen faktura tänkte jag.

I torsdags öppnade jag den sista påsen och insåg att damen inte har ringt ännu och att det skulle dröja minst en och en halv vecka till nästa kaffeleverans. Så vad göra?

Ringa upp kaffemaskinsdamen, be om en akututkörning av kaffe = faktura med en extra avgift på 275 kr för budleveransen.

Bra tänkt där Heson!....not

:-)

P.S Dessutom behövde budbilen tre hela arbetsdagar på sig att hitta fram så jag har gått omkring med en burk pulverkaffe i väskan in case of an emergency. Planen var att jag skulle kunna hala fram den om kaffet tog slut och på så sätt kanske trots allt få några extrapoäng av mina arbetskamrater för att jag varit så omtänksam. Ingen ska komma och säga att jag inte tänker på min personal inte ;-) Behövde dock inte användas. I morse kom kaffet! D.S


Kommentarer
Postat av: Heidi

Tjoho!

Nej det blev inga hoffar för mig den här gången heller. Men en kompis var dit och ptja, dem var ju grymma live men ljudet hade varit lite kasst så det tyckte hon var trist.



Jag roade mig i den här stan istället - så gott det gick :-)

2010-04-26 @ 22:22:58
URL: http://www.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0