Tandådalen 2010

Men nu så! Här kommer lite fjällbilder:


Storebror på boxen. Pappan i grön Pumamössa.

Lillebror på skidskolan. Som den hönsmamma jag är så tog jag upp kameran bara för att inte bli pinsam. Man vill ju inte skämma ut sin unge första dagen bland hans nya kompisar, liksom. Jag blir ju alltid så himla rörd så jag måste fälla en tår och darra lite på underläppen när barnen gör modiga saker. För aldrig i livet att jag hade gått på skidskola bland vilt främmande människor, helt själv, när jag var sex år! Modigt är precis vad det är! Och så är de himla gölliga i sina små västar också ;-)


Den här bilden känner jag mig riktigt nöjd med. Till vänster ser man Panoramaliften. Till höger är den lilla kuren där det alltid sitter en människa med stora solglasögon och ser ut som att han har full koll på liften. Och där i mitten kan man faktiskt skymta tre personer i full färd med att ta sig av korgen. Det är Farfarn, Lillebror och farbror Ande. Man anar även fler liftresenärer lite längre bort om man tittar noga.
Kompetent fotograf om jag får säga det själv (och samtidigt vara aningens ironisk)


Jaha och här har vi en Lillebror och en chokladmuffins med marshmallows.


Här tvingade jag Storebror att posera i solen. Han har dock lite besvär med att hålla upp ögonen på grund av ljuset och en halv sekund senare så nös han :-)


Och sist men inte minst lite utsikt från "Blixten" över Tandådalen och man skymtar faktiskt även Hundfjället där till vänster.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Varför ser Kalle ut som farmor på den där skidskolebilden????

2010-04-15 @ 07:30:04
Postat av: Heson

Eftersom jag sade till honom på skarpen att han skulle försöka se ut som farmor och han är ett mycket lydigt barn, såklart ;-)

2010-04-15 @ 08:39:27
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0