Det här med att visa bilder från semestern

Skulle ju lägga upp lite bilder från semestern ikväll hade jag tänkt, men jag har ju råkat glömma både mobilen och kameran nere i köket och orkar INTE gå och hämta dem. Eller orkar och orkar. Det gör jag väl egentligen, men om jag reser mig från skrivbordet kommer Storebror alldeles säkert att kliva ur sängen och garanterat ropa ganska högt efter mig, springa efter och bli pigg som en mört. Att Storebror kliver ur sängen och ropar efter mig kommer i sin tur att göra att även Lillebror börjar gasta inne i sitt rum och sedan är kalabaliken i full gång. Eller kalabalik och kalabalik, men jag får i alla fall börja om från början med självaste läggningsproceduren. Och nu inser jag att det låter som att mina barn är ett och fyra år och inte sex och nio. Varför har vi en sån himla krånglig läggningsprocedur för? Vem har hittat på den? Och VARFÖR i hela Hälsningland kan inte vi bara säga åt våra frön att gå och lägga sig, pussa dem godnatt och så somnar de snällt och på direkten utan krångel? För det är väl så ALLA andra föräldrar gör med sina barn, eller?

Ok, kom ifrån ämnet lite... Det blir alltså inga bilder idag. Om någon har synpunkter på detta så får ni gärna maila kungen eller stadsministern eller någon annan viktig person, men det kommer inte att hjälpa. Inga bilder idag. Om någon däremot har tips på hur man uppfostrar sina barn så är jag tacksam för en liten kommentar här nedan.

En kort sammanfattning av veckans viktigaste händelser kan jag dock bjuda på:

Veckans motto: "Snö ska ätas i en snödriva" (om man vill kan man byta ut det första "snö" mot valfritt alternativ. T ex "Korv" eller "Bullar". Det fungerar även med olika dryckesalternativ, men då krävs det att man även byter ut ordet "ätas" mot "drickas", fast det hade ni säkert redan listat ut. Då går det bra med "Lumumba" eller "Jägermeister". "Kaffe" funkar också, men det blir inte riktigt lika roligt.)

Veckans vurpa: Pappan lägger sig lite snyggt ner på en nästan alldeles platt plats.

Veckans överraskning: Två pensionärer utan skidor kastar sig in i korgliften och försöker tjuvåka fastän alla platser i just den korgen redan är upptagna. Mycket överraskande. Tyvärr var jag inte själv närvarande vid tillfället, så detta är alltså andrahandsinformation. Uppgiftslämnarna är dock mycket trovärdiga.

Veckans låt: "Sweee hoo Balabama" i Lillebrors tappning

Veckans nöjdaste: Storebror när han kom tillbaka från en privatlektion i snowboardparken. Han fick en alldeles egen, mycket cool, kille vid namn Jones, som under en timmes tid lärde honom allt han kunde om att hoppa, raila och snurra runt på snowboard. Mamman som gav bort lektionen i present fick pluspoäng av en mycket nöjd och glad Storebror.

Veckans kändis: Jan Johansen på AfterSki.

Veckans mest underhållande: Kusin Otto som pangade folk med ett plastsvärd.

Så där ja.
Ha nu tålamod så kommer det bilder inom kort.

Adjöss så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0