Lyxig onsdag

Vinkade hej då till resten av familjen och kröp ner under en filt i soffan i morse. Förstår ni lyxigheten i det!!! På en helt vanlig onsdag och allt! Jag fick titta på vad jag ville (läs: nyheterna femtioelva gånger samt ett avsnitt av Äntligen hemma) i flera timmar. Lyxen, lyxen...
När jag hade tröttnat på detta lyxande hade jag en dejt med farbror doktorn. Och i väntan på honom träffade jag killen ni ser i inlägget ovanför. Utmärglad och med bara ett ben (eller bara en himla massa ben. Beror helt på hur man ser det ). Han var inte vidare pratsam, men det var däremot doktorn som fixade och donade snabbt som ögat.

En promenad på det, lunch och så långt var allt väl. Sedan kom jag plötsligt på mig själv med att sitta vi datorn på jobbet, fastän jag hade en ledig dag. Det var ju inte alls bra, så jag var tvungen att ta mig ett rejält tag i kragen och gå hem igen. Herregud, förstår inte hur jag tänkte! Nåväl... Ordningen återställdes och resten av dagen har ägnats åt diverse julpyssel.

Inhandling av gran - check
Ischoklad - check
Kaffepraliner - check
Nu återstår bara lite paketinslagning.
Och kanske lite glögg
För det ska man väl ha när man har lyx-onsdag i december?!

:-)

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Ja, alldeles rätt. Glögg ska de va en onsdag kväll, eller ett litet glas rött med litet kex o ost. Jag ser att du träffat på Benjamin idag, en riktigt läcker kille. Gonatt

2010-12-15 @ 22:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0