Det kostar på att städa

Jag fick nyss för mig att städa undan lite papper som drällde omkring i köket. Och en halvtimme senare var jag flera hundralappar fattigare. För jag var tvungen att köpa såna här:

Superstarka magneter så att alla viktiga papper kan hänga snyggt på vår magnetvägg istället för att drälla omkring på köksbänken. Man vill ju ha ordning och reda liksom. Och eftersom http://www.coolstuff.se där jag hittade magneterna, även hade en billig usb-lampa till datorn så att jag kan blogga i mörkret, så var det ju lika bra att jag köpte en sån också. Effektivit och bra och det gäller ju att passa på.



Ja och sedan då så hittade jag ju en supercool hylla också som kommer att passa himla bra i sovrummet. Fast det blir nog snyggast med två, så... ja, jag köpte två.



Hmm... men jag vill även tala om att jag skänkte 100 kronor till Röda Korset idag. För de stackars jordbävningsoffren på Haiti. Men jag känner nu att det inte alls väger upp... Hu, vilken ytlig och självisk människa man är ibland. Fast jag gillar ändå tanken på papper i fina rader, blogga i mörker och böcker på väggen, det gör jag. Och jag är väldigt tacksam för att jag har det så bra. Väldigt.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Ibland är jag sååå tacksam över att jag bor där jag bor!

Kramen!

Ragnvi



PS. Förstår så bra att du köpte grejerna!

2010-01-15 @ 09:50:04
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Kristin

Trevlig helg på dig och din familj!!

2010-01-15 @ 18:10:16
URL: http://www.freewebs.com/pipps

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0