Skidweekend i Hassela

Som sagt, sämre presenter än en skidweekend i Hassela har man ju fått! Mycket trevligt :-) I korta drag så har vi armbågat oss ner i bubbelpoolen, gått barfota i snön, åkt barnbacken fyrahundraåttiosju gånger, åkt andra backar fem gånger, ätit god mat, druckit gott vin, legat i sängen och tittat på tv hela familjen två kvällar i rad, och är nu helt öm i kroppen och trött i huvudet.

Och här kommer några bilder: 


Först åkte vi bil. Och Lillebror blev väldigt förvånad...


Sedan visade vi tänderna för varandra. Något måste man ju roa sig med. Det är låååångt till Hassela! Redan i Norrala frågade Storebror hur långt vi hade kvar att åka :-)


I Hudik blev vi hungriga, så vi stannade på McDonalds och käkade stora och små morötter :-)



Av säkerhetsskäl är det nu ett tids-glapp här eftersom jag inte kunde ta några bilder varken i skidbacken eller i badet. Det beror på att min mobil inte kan uppföra sig, utan har en förmåga att liksom skvätta iväg åt alla möjliga håll när jag ska ta upp den ur fickan. Hal som en ål är den och jag ville inte riskera att bli telefonlös. Förstår inte vad det är med den, men den hoppar liksom iväg av sig själv! I bilen t ex, ramlade den ner mellan sätet och handbromsen och ville inte komma upp... Hur som helst...Den här bilden är i alla fall tagen strax innan vi åkte hem igen. Pappan har på sig sin väldigt trendiga D-mössa :-)



Barnen käkade pizza-slicear till lunch. Själv åt jag en halväcklig hamburgare med hårstrå i dressingen. Uäck!! Dessutom fick jag försöka transportera hela lunchen på en bricka, över ett halkigt golv, uppför en trappa OCH allt detta med slalompjäxor på fötterna! Bara en så´n sak!


Lillebror, baksidan på en pizza och Storebror

Ja, det var det. För övrigt så imponerade personalen på stället riktigt ordentligt. Farbrorn som jobbade i barnvaktsliften instruerade, sprang med en bit upp i backen, hade koll på hur det gick på väg ner, och såg till att berömma ordentligt. Rätt man på rätt plats! För att inte tala om multikillen som jobbade i badhuset. Han var badvakt, skötte kiosken, baren och badhuskassan ensam! Dessutom tog han sig tid att ordna godisregn över poolen lite då och då, även om det var folk som väntade på de övriga ställena - och han såg inte ens stressad ut. Imponerande!

Over and out

:-)


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Inget ont om mössan va!!! det är ju faktiskt jag som köpt den (och valt med omsorg :O))



PS Lars hade på sig mina jätteskidglasögon från samma era som "D mössan" när han var med Emil i Järvsö :O) DS

2010-01-25 @ 12:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0