Saker jag ska ta tag i

Jag skulle åka till tippen, men den var stängd idag. Och förresten så var bilen insnöad. Jag städade garderoben i hallen istället. Då blev det grejjer över som jag inte riktigt visste var jag skulle lägga, så de hamnade i källaren bland kartonger och sopsäckar som skulle till tippen. Det blev rätt rörigt, men det kommer att ordna sig bara tippen öppnar och bilen tinar fram. Och bara jag har varit till tippen med allt skräp så kan jag strukturera upp de grejjor som ska vara kvar och så kan vi börja måla och fixa lite i källaren. Och bara det är klart kan vi köpa en jättestor garderob där vi kan förvara alla grejjer som blev över när jag städade garderoben i hallen. Himla praktiskt. Men först ska tippen öppna och bilen tina fram.... Och så ska jag träna lite. Och skjutsa Storebror till skateboardskolan, passa hundar, bygga lego, laga mat, plocka ur diskmaskinen, vika tvätt och annat kul. Men sedan kan jag nog åka till tippen. Fast först måste ju bilen tina fram....
Tur att man inte har bråttom

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0