Hur man vet att en liten människa börjar bli stor

Har ni någon gång funderat på hur man märker när en liten människa i femårsåldern är på väg att förvandlas till en sexårs-gluttare? Inte? Det behöver ni inte heller, för Heson har svaren. Anteckna noga nu:

1. Den lilla människan kan plötsligt inte gå och prata samtidig.
2. Han/hon kan inte heller komma ihåg en sak i längre än tio sekunder. T ex kan han/hon glömma bort att det förmodligen är till diskbänken han/hon är på väg när man går omkring med en smutsig tallrik i händerna och istället hamna inne på toaletten.
3. Den lilla människan ramlar av stolen titt som tätt. Helt oprovocerat.
4. Trappor har plötsligt blivit hemskans trassliga att ta sig både upp och ner för utan att man får minst ett blåmärke.
5. Det dimper ner ett brev där det står att den lilla femåringen är välkommen till skolan om några månader, samt att han/hon har fått plats på fritids.

Så. Där har ni det.
Och jag kan även meddela att femåringen i den Karlssonska familjen uppfyller alla punkter på listan. Allihop!! 
 
P.S Om jag ville få Mamman att framstå som en riktig mespropp, skulle jag även kunna berätta vad som hände när Mamman och Pappan småpratade om att det ju faktiskt bara är några månader kvar av familjens åtta år långa dagisperiod. Det är en darrande underläpp a' la Sue Ellen inblandad. Och en klump i halsen, samt lite smygtorkande i ögonvrån. Men någont sådant skulle jag aldrig berätta. Nej nej...

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0