Kuriren på posten?

Vi fick en räkning från Söderhamns-Kuriren idag. Dags att förnya prenumerationen. Fast jag känner mig lite osäker på om jag verkligen ska betala. På räkningen står det nämligen:

"Om betalning skett efter eller strax före utskriftsdatum kan Ni bortse från denna abonnemangsfaktura. Då har vi gått förbi varandra på posten"
Vaddå? Om jag av någon anledning råkar ha fått för mig att betala in 2380 kronor till Söderhamns-Kuriren innan de ens hade skrivit ut fakturan så behöver jag inte betala igen? Tack å bock, det var hemskt snällt. Fast det vet jag bestämt att jag INTE har gjort. Varför i herrans namn skulle jag betala in pengar INNAN jag ens fått fakturan? Eh....Men sedan blir det ännu konstigare. Om jag nu, mot förmodan, redan har betalt min prenumeration, så har jag även gått förbi någon på posten? Vem då? Och vad då "på posten"? Borde det inte stå "på Posten"? För övrigt var det rackarns längesedan jag besökte postkontoret i den här stan, så chanserna att slippa betala räkningen är väl ganska små då gissar jag. Eller....? Äh, jag vågar inte riskera att bli utan morgontidningen så jag betalar väl ändå. Men man undrar ju hur de tänkte, det gör man. Kanske man borde tipsa denne person som jag eventuellt, kanske har gått förbi på posten, om att anlita korrekturläsarna på tidningen innan de skickar ut räkningarna i fortsättningen

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0