Rapport från båtmässan

Se där. Man behöver bara andas "båtmässa" så kommer våren smygande :-) Både i lördags och idag har det droppat ordentligt från taken och solen har värmt!!! Härligt!

Båtmässan var en trevlig tillställning. Många båtar fanns det. En hel del jättedyra båtar. En och annan jättejättejättedyr. Och massor av praktiska tillbehörsprylar. Det är jobbiga grejjer som har en himla förmåga att kosta en massa pengar men ändå får följa med hem. Vi råkade till exempel köpa en manuell liten espressobryggare - jättepraktisk i båten (är man galen i kaffe så är man!) men funkar även på vilken utflykt som helst. Faktum är att den fungerade bra hemma i köket också, men det stod det inget om på förpackningen. Dessutom kommer man, vid ett frekvent användande, att få supersnygga armmuskler eftersom det krävdes en del arbete för att få kaffet att droppa ner i de praktiska espressokopparna av okrossbart glas som man fick med på köpet. Kaffe och träning i ett. Kan det bli bättre?

På väg ner till Älvsjö stannade vi till på Kista Galleria. Även det ett trevligt ställe där man ganska enkelt kan råka göra av med pengar. Ingen konst alls faktiskt. Jag passade även på att konversera lite med en kinesiska bland tröjorna på JC. Hon pratade rätt knagglig engelska så jag hade aningens svårt att förstå, men jag skrattade lite när hon skrattade och försökte hänga med så gott det gick. Efter en liten stund påpekade hon dock att det inte alls var mig hon pratade med utan en annan kines som stod strax bakom mig! Wohahaha :-) Gissar att hon tyckte jag var rätt underlig!

Ja, det var en kort sammanfattning av helgens utflykt. Den innehöll även en härlig middag bestående av Kafferostad hjortfilé med jordärskocka och svartrotscreme, en natt på hotell när jag vaknade halv sju med bortdomnade armar (!) och så ett stopp i Stora Wäsby för att tanka och köpa lite kaffe på väg hem. Köpte kaffe och lite annat. Glömde tanka.

Och nu: försöka få två övertrötta barn att inse att de är övertrötta och behöver sova. Trots att det är lov. Wish me luck :-)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Lät som en härlig utflykt till "sommaren"

2010-03-09 @ 09:26:51
Postat av: Kristin

Hahahaha ja du vi fick med oss varsin flytväst hem. Är ju också bra att ha!!

2010-03-10 @ 20:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0