En "bölig" mamma

Idag har vi haft det sista utvecklingssamtalet på dagis.
Fröken började med att säga "Oj, vad vi kommer att sakna dig Kalle".
Mamman började böla, men försökte dölja det genom att dricka en stor klunk kaffe och sätta i halsen.
Fröken fortsatte med att berätta om hur året har varit och lite om vad som kommer att hända på sexårs.
Mamman sade lite käckt "Ja, tänk att nu är det bara åtta dagar kvar på dagis" och började böla igen. Hon harklade sig lite och låtsades som om hon har fått något skräp i ögat.
Lillebror berättade om ett experiment dagisets alla sexåringar hade fått göra. Det var något med bakpulver och vatten som blev som en vulkan.
Sedan åkte vi hem, men stannade till vid postlådan och skickade iväg uppsägningen av dagisplatsen eftersom vi ändå ska vara lediga hela sommaren innan sexårs börjar. Mamman bölade en skvätt igen.

...och hur det ska bli nästa torsdag när vi ska gå hem från dagis för sista gången vill jag inte ens tänka på. Kanske om jag skulle ha en påse över huvudet eller något så det inte syns hur otroligt patetisk jag är som bara vill stortjuta hela tiden? Fast frågan är ju vad Lillebror tycker är mest pinsamt. Påse över huvudet eller en rödgråten mamma...Hm.... Får fundera på det lite.


Kommentarer
Postat av: jonna

Jag vet hur vemodigt det känns, men jag lovar det går över ;0)

2010-06-02 @ 07:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0