Lilla OS

Storebrors skola har friluftsdag i morgon. Detta innebär att "Lilla OS" kommer att gå av stapeln på Hällåsens friidrottsanläggning. Det ger mig rysningar...
Jag tänker åttiotal. Ljusneborgs sportanläggning (eller vad den nu kallades). Den årliga friidrottstävlingen mellan Lerviksskolan, Östanboskolan och Stenbergaskolan. Den dagen var en sån där när man kände efter extra mycket innan man knatade iväg till bussen. Kanske, eventuellt hade man råkat få lite feber eller något annat. Slippa!!!
När jag tänker efter så kan möjligen det årliga julpysslet ha varit en liten aning värre, men då hade jag i alla fall en uppgift eftersom alla fick vara med, oavsett hur bra man var på att pyssla. Till friidrottstävlingarna valdes nämligen bara de duktigaste ut (Jojomen. Det var helt ok på -80, det!). Ja, och jag var ju då alltså inget vidare på just det här med friidrott. Fast en gång lyckades jag bli reserv på kast med liten boll, men den grenen finns ju inte ens på riktigt (väl?). Jag behövde dock aldrig göra någon insats utan fick passa väskor och titta på i vanlig ordning. Riktigt tråååååkigt var det.

Så nyss när Storebror mycket noggrant deklarerade att han minsann INTE tänker vara med i något fånigt låtsas OS eftersom han endast tittar på OS på tv, så kunde jag liksom förstå honom. Friidrott = dåliga vibbar. Men eftersom jag nu försöker allt vad jag kan att vara en bra och ansvarsfull förälder så kunde jag ju inte säga "Nej, jag förstår det. Vi ringer och sjukanmäler dig". För så gör man ju inte. Men frågan är om jag ska tipsa honom om att försöka komma på en bättre ursäkt än "Jag har fått ont i foten" (vilket var hans plan), eller inte?

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0