Man ska inte tro på allt som står i tidningen

I lokaltidnignens horoskop för "Skytten" stod det i morse ungefär så här:

"Du vill inte gå till jobbet idag, men överdriv inte."

Mäh!

Inte kunde väl jag hjälpa att Lillebror kom invinglandes till oss mitt i natten och var varm som en kamin?! En febertopp är väl ingen överdrift? Eller? Visserligen hade jag ju önskat mig en sovmorgon , och jag var väl inte direkt svårövertalad när frågan kom upp om vem som skulle stanna hemma och pyssla om Lillebror och vem som skulle gå till jobbet. Det kan till och med vara så att jag erbjöd mig själv att vara hemma. Kan eventuellt också vara så att jag mumlade något om bilder som måste scannas på hemmakontoret eftersom scannern på jobbet inte är så bra. Men överdrift!?! Näääe! Har man feber så har man. Punkt!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0