Så var det dags igen...

Igår tänkte jag att jag, för en gång skull, skulle vara ute i tid med att inventera familjens utbud av vinterkläder, mössor och vantar. Innan snön liksom.
Jag tömde hallgarderoben, bar upp lådor från källaren och satte igång med sorterandet. Det var rätt svårt att ta sig fram i hallen under en timme eller så. Man fick kryssa friskt mellan "udda-vantar"-högen, "gammalt-och-slitet-bara-att-kasta"-högen, "lämna-vidare-till-kusiner"-högen, "funkar-en-vinter-till"-högen, mfl, mfl.

Ungefär fem minuter (och nu ljuger jag inte! Det var verkligen inte mer!) efter det att jag kände mig färdigsorterad och hade fått ordning på allt igen, vad händer då?!? Jo: Värsta snöstormen!
Så mycket för den framförhållningen!
Men läget är i alla fall under kontroll. Åtminstone på klädfronten (Behöver bara införskaffa lite vinterskor eftersom de "små" fötter som förra vintern platsade i ett par 34:or, nu behöver uppgradera till 36:or). Mentalt känns det mer osäkert. Har liksom inte kommit över vargavintern 2009/2010 ännu... Hu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0