Maskerad

Storebror var på maskerad i lördags. Temat för dagen var "Kändis" och eftersom det här huset har en riktigt bra uppsättning Michael Jackson-attiraljer, kändes det rätt givet vem han skulle klä ut sig till. Tyckte Mamman i alla fall. Storebror själv var inte helt övertygad. Var enda människa vet ju att Michael har kostymbyxor på sig och det är den enda detalj vi saknar. Så då går det ju inte! (Och som Mamma är man för övrigt otroligt töntig om man föreslår att man kan klä ut sig till Michael när han bara går hemma och skrotar, för då har han säkert jeans.)

När det var en och en halv timme kvar innan festen skulle börja, levde vi fortfarande i ovisshet. VEM skulle han klä ut sig till?!

Storebror funderade och funderade...

Tony Hawk, kanske?
Eller "han som pratar på Halv åtta hos mig"?
Eller Jan-Åke Stenås!

Ehh... Ok... Mamman fick tänka efter ordentligt.
Tony Hawk = riktigt bra skateboardåkare. Då borde ju en hjälm och lite benskydd och armbågsskydd kunna räcka. Kanske inte den ultimata outfiten om man även har tänkt sig att dansa på festen, men... tja... borde kunna gå vägen.

"Halv åtta hos mig"-rösten är ju Helge Skoog, men hur klär man ut sig till någon som aldrig syns i bild? I och för sig borde det vara väldigt enkelt eftersom ingen riktigt vet hur han ser ut. Borde vara helt ok att improvisera fritt, eller hur!?

Men den här "Jan-Åke Stenås"... Vem är han?
Storebror upplyste mig: "Det är ju den där killen som gör graffitifilmer. Med svart skinnjacka, mustash och glasögon".
Hmm... Eh... Det är nog så att jag har lite dålig koll på just graffitifilms-branchen, men spontant tror jag inte att han alldeles naturligt faller in under kategorin "kändis".

Hur det blev?
Så här:


:-)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Wow!

2010-10-18 @ 20:29:37
URL: http://radhustankar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Halv åtta hos mig är bra. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-19 @ 17:02:51
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0