Ett säljsamtal

Igår ringde det på dörren. Utanför står en av Storebrors kompisar och håller upp en jultidnings-katalog
Han har kopplat på försäljarrösten:
"Vill du ha något eller?"
"Eh... Nej, tack. Jag tror inte det." Säger jag som kommer ihåg hur det var förra året när jag tänkte att jag hade löst både en och två julklappsproblem när jag köpte jultidningar som dessvärre aldrig levererades.
"Nähä..." säger han och låter lite besviken, men fortsätter:
"Fast det gör inget för det går ganska bra för mig ändå. Jag har redan fått ihop 298 kronor så jag har bara två kronor kvar till 300!"
"Jaha. Jamen det var väl bra då" säger jag, lite lättad.
"Ja. Jag tänkte försöka få ihop till en fyrhjuling. Då måste man ha 11.700 kronor eller nå´t sån´t"
"Oj! Det var ju ganska mycket det."
"Ja, fast ikväll kommer min mormor och ska vara barnvakt. Hon köper säkert hela katalogen hon för hon är så himla köpgalen. Men nu måste jag sälja vidare. Hejdå!"

Hihihi.
Vad tror ni? Har han någon framtid som försäljare, eller?
 :-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Dem där förbaskade jultidningarna. Alicia har fått för sig att hon skall sälja i år igen. Hon hoppade över förra året (efter mycket om och men!) så i år kändes det som att, okejdå (typ!).



Suck... jag känner mest panik över hur mycket vi blir tvungen att handla för att hon skall komma upp till en viss nivå. Får nog köra på att alla får böcker eller tidningar (eller choklad! det fanns med i år!) i julklapp. Om jag inte kommer på någon annan plan dvs....

2010-09-09 @ 22:14:29
URL: http://www.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0