När man flyttar runt lite


Det var lite körigt i natt.
Bild nummer 1 föreställer utgångsläget när klockan var ca 22.30 på lördag kväll:
Mamman och Pappan (de gröna och bruna gubbarna) befinner sig ännu i vardagsrummet och syns därför inte i bild. Storebror (blå) ligger i sin säng, Lillebror (lila) och KusinSigne(röd) i dubbelsängen. När Mamman och Pappan skulle lägga sig, flyttade de över barnen till den uppblåsbara madrassen på govlet och sedan rullade det liksom bara på. 
Nr 6 illustrerar de positioner vi hade klockan 07.41 i morse när Mamman vaknade på luftmadrassen med bortdomnade armar och ett barn över ansiktet.
Men Mamman är inte den som klagar. De bortdomnade armarna, barnet i ansiktet, och den genomkylda kroppen (som var ett resultat av sovande utan täcke i flera timmar), var snabbt glömda när det serverades frukost som barnen fixat alldeles själva. Riktigt lyxigt in deed! Och efter ett par koppar kaffe och en stunds städande så kände hon sig riktigt varm igen!

:-)

P.S Vill passa på att  tillägga att jag inte har installerat Photoshop på min nya dator ännu. Och om man ritar i Paint med hjälp av pekplattan (ingen mus alltså), så blir det faktiskt inte snyggare än så här. Tänkte bara i fall ni undrar hur jag kan försörja mig som webbdesigner.

Förresten, färgerna på gubbarna har jag valt själv och det är inte tillåtet att ha synpunkter. Fast jag gissar att KusinSigne hellre hade velat varit rosa. Och Storebror svart. Men det är min blogg. Jag bestämmer!

Klockan är nu 22.03. Gissa graden av hunger på Heson! Och gissa statusen på hennes barn. Grrrrrr!!!
Jag vill ha maaaaat!!!
D.S


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas du fick sova gott på söta örat o med mat i magen!

Tack för grattiset hos mig!

Kramen!

Ragnvi

2010-09-13 @ 07:55:31
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0