En ledig dag

Studiedag för barnen och ledig dag för Mamman idag. Inte dumt!

Hade planerat för sovmorgon, men den såg jag inte röken av. Kvart över sju plingade det på dörren och utanför stod en målare som ville komma in och tapetsera Lillebrors rum. Vis av tidigare erfarenheter när det gäller hantverkare, kände jag att det inte var läge att opponera sig mot den dåligt valda tidpunkten för detta (man vet ju aldrig när en hantverkare kan dyka upp), så det var bara att snällt kliva ur sängen, rafsa åt sig några klädtrasor och vingla ner från övervåningen och släppa in honom.
Och det var väl en himla tur att jag gjorde det, för han lyckades, på bara ett par timmar, transformera Lillebrors rum från tönigt småbarns-, till ett coooolt skolbarnsrum. (Åtminstone delvis. Nu återstår bara att skruva ihop och upp allt som nu ligger i bruna pappkassar/kartonger från IKEA och upptar större delen av golvytan där inne. Fortsättning och rapport om detta kommer i ett senare blogginlägg. Kanske en bild också om jag lyckas installera Photoshop på min nya röda någon gång!)

Efter frukost åkte vi till dagis och hälsade på. Höjdare! Lillebror hade fullt sjå med alla sina gamla kompisar som alla ville leka och prata med honom. Själv pratade jag mest med en kille som verkar hårdsatsa på en framtida friidrottskarriär. Han visade upp både några olika längdhopp som han hade övat in, några blandade höjdhopp samt lite löpning med olika stopptekniker som han kunde. Mycket underhållande var det :-) Ja och så bölade jag en skvätt i smyg också, men... ehrmm... det är ju sånt man får räkna med när man har att göra med så gulliga barn.

Badhuset var nästa anhalt. Det var kul. Och precis som vanligt. Sladdriga pizzaslicear, kokt korv med bröd, apelsinfestis, köttbullsmacka. Ja och så badade vi en stund också förstås :-)

Diverse judoträningar, sångövningar, matlagning och möbelmontering på det, så kan man, så här när klockan börjar bli mitt i natten, konstatera att det har varit en väldigt aktiv dag.
I morgon ska jag jobba så jag får vila upp mig lite!
:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Besöket var uppskattat. När jag hämtade Elias sa han "Kalle hälsa på oss idak" (han kan inte säga g, haha så man fnissar lite varje gång han säger idak, jak, osv). Jag sa: va roligt, vem var han där med då? Elias tänker och tänker och till sist säger jag: Med mamma kanske? Han säger ja och jag frågar, vad heter Kalles mamma då (en kuggis tänkte jag för han vet säkert inte) men ungen flinar och säger: Hiiiiilena!



:-)

2010-10-01 @ 21:43:51
URL: http://www.heidihoo.se
Postat av: Heson

Hihi :-) Gullungen! Det var så länge sedan jag träffade honom - MEN vad stor han har blivit!!!

Och nu känner jag mig lite stolt - att han hade koll på vad jag heter :-)

2010-10-01 @ 23:04:53
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0