Vardagsspänning

För att piffa upp en annars ganska hektisk, men vanlig onsdag, tänkte jag idag att jag skulle göra de saker jag gör på ett sätt som jag inte brukar.

Här är vad jag lyckades med:
* Jag köpte en macka istället för sallad till lunch
* Jag valde en "Jordgubb och lime"-drickyoughurt som tillbehör till lunchmackan, istället för den vanliga med blåbärssmak
* Jag struntade i morötterna när jag lagade köttfärssås till middag.
* Jag köpte en jättedyr, färskpressad apelsin-mango-passionsfruktsjuice istället för "Pro Viva Mango" som annars är standard i det här huset
* Jag köpte en liter Verum hälsofil med jordgubbssmak istället för Bollnäs fil (eller, ok då. Fuskade lite. Köpte Bollnäsfil också)


Vad gör man inte för att få lite spänning i vardagen!?

:-)

P.S En reflektion: Mycket mat på listan. I morgon får jag nog fokusera på något annat. D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0