Är det sportlov så ska det sportas!

Tror vi har fostrat två sportfånar. Den ene värre än den andre:

Lillebror: 4 timmar på Brobergs bandyskola, samt 2 timmars bandyspelande med kompis och 30 minuters skateboardåkning i källaren.

Storebror: 3 timmar skateboardskola, hem för lite käk och sedan 2 1/2 timmes skateboard igen

Själv har jag träningsväskan packad och klar sedan i torsdags. Då var jag tvungen att rycka in och stötta upp stackars Pappan som kände sig klen och behövde äta kebab med bröd tillsammans med sin fru för att känna sig lite piggare. Riktigt nödläge. Ja och sedan har det bara rullat på med varierande grad av dåliga ursäkter för att inte komma iväg och träna. Idag skulle Storebror t ex käka lunch med oss och det ville jag ju inte missa. Och efter jobbet var vi tvugna att kolla in Morfarns nya skoter (Bäst att passa på medan snön ligger kvar).
Men nu får det vara nog!
Risken för ett förfall av stora mått är överhängande. Inte bra.
I morgon kommer jag att infinna mig på gymmet kl 07.00. Prick! Slut på slöandet!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0