Tvspel vs utelek

Den här familjen har länge varit en datorspelande familj. Åtminstone två fjärdedelar av familjen har ägnat alldeles väldigt mycket tid åt denna mindre konditionskrävande sysselsättning de senaste fem åren eller så.

Men något har hänt!
Lillebror deklarerade idag: "Det är MYCKET roligare att vara ute och spela fotboll och innebandy än att bara sitta inne och spela spel" och Storebror tog fram spaden och gav sig i kast med att rensa gården från de snöhögar som fortfarande finns kvar så han skulle kunna åka skateboard utomhus.

Tänker jag efter så tror jag ingen har rört tvspelet på minst ett par dagar! Och jag som just beställde nya Lego StarWars spelet till Lillebror som jag tänkte han kunde få i födelsedagspresent.
Får kanske tänka om där...

:-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0