Att springa med stil

Den 18:e maj ska jag och mina nyinköpta löparskor springa Vårruset i Gävle tillsammans. Det är vi och några till tror jag... Det ska i alla fall bli både skoj och lite spännande. Jag har ju liksom lite svårt att skilja mig från löpbandet på gymmet. Så frågan är om jag orkar 5 km lika enkelt (ehrmm.. nåja. Enkelt och enkelt...) ute i naturen.

Hur som helst... Min rutinerade Vårruset-vän, Lillemor, har tipsat om att det är bra att ha en midjeväska när man springer så att man kan få med sig lite viktiga tillhörigheter. Nu råkar det bara vara så att det inte direkt kryllar av midjeväskor i det Karlssonska hushållet. Det kan till och med vara så att jag vid något tillfälle har bestämt att det är förbjudet att införa en midjeväska till ovan nämnda hushåll. Det är nämligen bland det fulaste jag vet. Men nu när den här situationen har uppstått så inser jag ju att jag kanske får strunta i att det är fult och helt enkelt se till det praktiska. Jag lär ju inte vara snygg särskilt länge i vilket fall med tanke på hur röd jag blir i plytet när jag svettas, så... Man kan ju inte vara snygg jämt, eller hur ;-)

Frågan är bara om jag ska satsa 368 kr på ett löparanpassat bälte som sitter som en smäck och inte hoppar upp och ner när man springer och som gör att jag ser ut som värsta proffsjoggerskan, eller om jag kan köra på snålvarianten och köpa en enkel "turistväska"  för 149 kr som man måste stoppa innanför brallorna?

Hmmm... får fundera på det en stund.

;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0