Stafettat och klart!

Stafetten gick fint, by the way. Roligaste tillställningen ever! Bara glada och trevliga människor överallt!
Vi fokuserade ganska mycket på själva stafetten, dvs att vara vaken så länge som möjligt. Klockan halv sex orkade vi dock inte mer, men det känns som att vi lätt borde kvala in på en finalplats med det. Om det nu hade varit en tävling, vill säga, vilket det inte är. Synd när man tänker efter, för igår hade jag gärna velat ha ett pris för den uppoffringen.

Roligaste: Bilfantasten som visade "före och efter"-bilder på sitt senaste renoveringsobjekt. Och då menar jag inte hur själva bilen såg ut före och efter, utan hur varenda liten skruv såg ut före och efter. Vi gäster nickade och hummade och ooohh-ade artigt medan han visade.

Godaste: Den dubbelmarinerade oxfilén som bilfantasten bjöd på. Mums!

Klantigast: Heson (nähääää?!) som förstås spillde ut sin öl över en massa fötter...

Veligast: Heson igen, men med god hjälp av Pappan. Sparrissoppa med pilgrimsmusslor var bokat och bestämt, men så kom vi på i sista sekund att det nog vore godare med sparris, rökt lax och tryffelhollandaise. (Såsen skar sig vid första försöket, men blev riktigt fin efter ett nytt, mer fokuserat försök.). Planen var även vit tunika, vita byxor och vit bolero. Det blev svart klänning och svarta tights. Och så bytte vi från svart duk till vit... Det blev liksom snyggare till laxen... eller nå´t.

Vingligast: Vädret! Spöregn och elände hela dagen, men en timme innan start kom solen!!

Ett litet reportage på nyheterna blev det också minsann (varken jag, Pappan eller Bilfantasten är dock med. Håll tillgodo ändå!)

Summa summarum: höjdarkväll!!
:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Men min moster Tuula var med:)

2011-05-31 @ 14:35:20
URL: http://www.heidihoo.se
Postat av: Heson

Ja jag såg det!

2011-05-31 @ 21:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0