Veckans helgrapport

Brandkårsfest avklarad. Såg inte till en endaste uniformerad brandman, men jag gissar att även de tar av sig munderingen och går ut på gatorna (läs: Röda rummet i Söderhamn) som vanligt folk ibland. Förutom en pytteliten eldsvåda när systerYsters sambo råkade lägga servetten i ett värmeljus, så var själva brandkårstemat rätt så otydligt. Misstänker att det helt enkelt inte fanns något tema. Eller att jag missade poängen. Fast festen i sig var det banne mig inget fel på. God mat och sväng på dansgolvet.
Mindre svängigt var det då igår, men det är ju sådant man får ta ;-)

I dag däremot har det hänt grejjer på Thelbacken. Vi har städat, krattat löv och tagit ett litet steg till i källar-rockaden (dvs. fyllt bilen med ännu ett lass skräp och flyttat kartonger från ett rum till ett annat). Har till och med hunnit jobba ett par timmar. Och så har jag tittat på jästen som ligger på dörren i kylskåpet och tänkt att "idag nog vore en bra dag att baka bullar till Storebrors födelsedag". Och lika många gånger har jag tänkt vidare att jag kanske bakar bättre och godare bullar på typ en måndag. Eller en onsdag. Vi får se hur det blir..
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0