Att återvinna en plastpåse

Min farmor brukade sitta i kökssoffan och klippa remsor av gamla plastpåsar som hon sedan virkade plastmattor av. Fick en släng av virknings-inspiration (varifrån den kom vet jag inte, men den slog till med buller och bång) och kom på att jag skulle prova. Men jag vet inte jag... Kanske beror det på att jag bara hade Brobergs-kassar att tillgå, eller så är det talangen som saknas, men farmors blev mycket snyggare.
Nu har jag i och för sig inte lyckats få till en hel matta ännu (den är mer som en stor grytlapp), men något säger mig redan nu att den inte kommer att få någon framträdande plats i det Karlssonska hemmet. Om den någonsin blir färdig vill säga.
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0