Fokusera, fokusera

Det är mycket nu. Så där så att när jag tappar fokus en sekund från det jag jobbar med precis för stunden och råkar kasta ett getöga på "att-göra-listan", så snurrar det till och jag måste anstränga mig hårt för att inte hyperventilera och vara tvungen att luta ner huvudet mot knäet för att inte svimma. Ungefär så. Men behåller man bara fokus och försöker ignorera oväsentligheter (dvs nya måste-fixas-direkt-grejjer, nya kunder, offerter som ska skrivas, mail som ska besvaras, pågående projekt som måste slutföras, osv), så går det ganska bra ändå. Fokus är ordet.
Och prioritering. Som nu t ex. Nu prioriterar jag att blogga i lugn och ro (och tänker nästan inte alls på det jobb jag hade tänkt göra ikväll, men som jag nu inte kommer orka göra för att jag sitter här och bloggar istället :-) Smart) och kommer därmed att vara mycket mer fokuserad och kreativ på jobbet i morgon.
Eh... Visst då?!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0