Pengabekymmer

Vår bil har låtit lite konstigt de senaste dagarna. Det har liksom varit något slags "hasande" och "klirrande" ljud varje gång man har svängt. Mycket mystiskt! Trodde först att det var någon gammal flaska som skräpade runt på golvet i baksätet, men nej. I morse kom jag plötsligt på vad det var!
Vi har en sån här...
... i hallfönstret. Det har varit proppfull ett bra tag nu (ehrm... ja, alltså, vi lägger pengar i den även fastän vi inte säger fula ord. Faktiskt!) och jag hade ju glömt att jag hällt över alla pengar i en plastkasse för vidare transport till banken. Så det är helt enkelt en kasse med mynt som har skramlat omkring i bilen! Nu råkade det dessvärre vara så att nämnda påse hade ramlat ner i ett litet smalt utrymme mellan golvet i bakluckan och ryggstödet till baksätet. Och vad hände när jag skulle lyfta upp den tro? Självklart gick det hål i påsen och alla mynten ramlade ut i bakluckan. Självklart...
1030 kr hade vi fått ihop för övrigt. Inte illa!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0